Little Miss Robot brengt Suske en Wiske naar de Windows Store

WPG Uitgevers en Little Miss Robot pionierden in 2010 al met de lancering van een tablet en smart phone versie van Suske en Wiske De Stuivende Stad. Vandaag staan ze opnieuw vooraan in de rij bij de lancering van Windows 8. Sinds de lancering en de opening van de gloednieuwe Windows Store op 25 oktober 2012 kunnen de klanten al onmiddellijk de Suske en Wiske app downloaden.

Donderdag 25 oktober kondigde Microsoft de algemene beschikbaarheid van Windows 8 aan voor zijn klanten wereldwijd. Vanaf vrijdag 26 oktober kunnen consumenten en bedrijven kennis maken met de troeven van het besturingssysteem: een nieuwe intuïtieve gebruikersinterface en een enorme keuze aan apps in de Windows Store die beschikbaar is op de meer dan 1000 verschillende Windows 8-gecertificeerde pc’s en tablets.

Samen met de lancering van Windows 8 opent ook de Store waar letterlijk duizenden apps te downloaden zijn. Deze zijn ingedeeld in diverse categorieën om snel die app te vinden waarnaar je op zoek bent. De Store biedt ook bijna 100 apps uit België aan, waarvan Suske en Wiske De stuivende stad er een is.

De applicatie van Suske en Wiske werd in december 2010 gelanceerd voor iOS en is een enorm succes. Op een week tijd haalde de applicatie meer dan 100 000 gratis downloads en momenteel zijn er al meer dan 15 000 betalende exemplaren over de digitale toonbank gegaan. Ze wordt ook in de digitale media sector algemeen erkend als een sterk voorbeeld van innovatie. Bewijs daarvan zijn de diverse bekroningen die app kreeg:

FWA Mobile Of The Day Award

Apps Marathon 2012